سفارش تبلیغ
صبا ویژن
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :6
بازدید دیروز :0
کل بازدید :15823
تعداد کل یاداشته ها : 16
103/2/31
3:16 ص

بنام خداوند یکتا

همه مردم ایران می دانند رهبری در بیانات چند ماه پیش خودشان اقتصاد مقاومتی را به نوعی مطرح کردند که واقعا می شود گفت این امر نیاز جامعه امروزی کشور ما که تحت تحریم های شدید قرار دارد

اما چکونه می شود در رشته ارائه کالاهای مورد نیاز روزانه مردم در سرتاسر کشور از دست دلالان و سود جویان و شاید محتکرینی که نه به خدا و نه به مردم و نه به انقلاب عقیده داشته و فقط برای در امد کاذب فکر و به ان عمل می کنند در برابر این عده شاید معدود ولی اثر گذار چکونه می شود با این تعداد مقابله کرد؟

در سه ماه گذشته همه مردم و مسئولان می دانند با اعمال تحربم های جدید و یکجانبه امریکا و دوستان ان و اتحادیه در هم ریخته اروپا فقط در یک مسئله باهم همفکر و عمل می کنند انهم فشارهای روزانه اقتصادی و بانگی و رسانه ای به ایران که اخرین عمل غیر قانونی انها تحریم و بر داشتن 19 کانال تلویزیونی از ماهواره های بود.

به نظر من فشارهای اقتصادی مهمترین هدف غرب برعلیه مردم ما می باشد تا مردم به تنگ بیایند و به خیابانها بیایند و در ان صورت عده ای نادان و نا اگاه یا اگاه انهائیکه در سال 88 به بهانه تقلب در انتخابات کشور را با نارامی و عدم امنیت به مدت حدودا یک ماه عمل کردند شاید در میان این عده کسانی باشند از غرب برنامه های مختلفی را دریافت کنند و درشهرهای مختلف به اجرا بگذارند ما می دانیم هدف اصلی این تحریم های غیر قانونی سیاسی می باشد ولا غیر پس چاره ای باید اندیشید.

لازم می دانم مطلبی را نیز قبل از مطرح کردن یکی از روش های به نظر من بسیار پر اهمیت و مفید در اجرای اقتصاد مقاومتی بنویسم.

چند روز پیش در شهر استارا توسط فرماندار یا مقامات دولتی به بهانه روز ورزش همگانی با دادن وعده و قول هایی از قبیل برنده شدن عده ای از قبیل ماشین و رفتن به مراگز مذهبی راه پیمایی مردمی کسترده انجام گرفت که من این برنامه را درشبکه چهار سیما مشاهده کردم.

به نظر من انجام چنین راهپیمایی به بهانه ورزش همگانی و سازماندهی ان توسط مقامات دولتی شهر استارا در شرایطی که کشور ما تحت تحریم و تهدید قرار دارد درست نیست بلکه اینجانب این مسئله را نوعی اشنا کردن مخالفان نظام با همدیگر  و اوردن مردم به خیابانها و یاد دادن و یا اموزش دادن مردم برای امدن به خیابانها و اشنا شدن با همدیگر برای روزهای اینده میباشد که این نیز می تواند نوعی فتنه باشد.نظر شخصی.

سئوال اساسی این است اگر مردم می خواهند به ورزش اهمیت بدهند و به نوعی ورزش کنند خودشان این کار را از همه بهتر می توانند اجرا کنند که سالیانی است این کار توسط مردم انجام می گیرد ولی اوردن ان همه جمعیت به خیابانها انهم با سازماندهی مشکوک مسئولین نظام در این شرایط کنونی مفید نیست.

اما طرح پیشنهادی اینجانب برای قطع دست اهتکارگران و گران فروشان و کسانی در خبرها شنیدم کالا را در اختیار دارند ولی به مردم عرضه نمی کنند.

مانند خبری که امروز از صدا وسیما در یک مصاحبه شنیدم عدم تحویل اتومبیل هائیکه پول ان پرداخت شده ولی بعد از گذشت شش ماه  از تحویل ماشین خبری نیست یا مبالغ زیادی به خاطر بالا رفتن ارزش دلار و کاهش ارزش ریال از مردم طلب می کنند.

یکی از راه های مقابله با متخلفان اقتصادی که در راستای اهداف دشمن عمل می کنند:

دایر کردن مغازه های بزرگ به هر شگل و به هر نام که از تولید به مصرف عمل کند.

تجربه نشان میدهد واسطه گران و همان دلالان کسانی هستند که به خاطر بدست اوردن سود بیشتر به هر کاری چه در گذشته و چه در حال اقدام کرده اند بازداشت عده ای از گران فروشان راه چاره نیست.

دولت می تواند سریعا فروشگاه  های بزرگ دایمی را در محل های مختلف شهرهای بزرگ با مدیریت عده ای از افراد خیر دایر کرده و چه کالاهای وارداتی و چه تولیدات داخلی را با یک اساسنامه منظم و کوتاه در زمان بسیار کوتاه به ان فروشگاهها تحویل داده شود.

و در این صورت است که اگر دست واسطه ها و دلالان از توضیح کالا قطع شود قیمت کالاها در ان فروشگاه ها ثابت می ماند و مردم می توانند به راحتی کالاهای مورد نیاز خودشان را خریداری کنند.

این فروشگاه شاید برای بقال ها ضربه بزند ولی صاحبان بقال ها می توانند در ان فروشگاههای بزرگ مشغول بکار شوند

یاد اوری میکنم کشور ما  در شرایطی نیست دولت و مسئولان کشور این مسئله را کم اثر یا خدا نا کرده بی اهمیت در نظر بگیرید.

دایر کردن این فروشگاه ها باید به گونه ای باشد که در هر شهر و شهرستان به اندازه جمعیت ان شهر و شهرستان تعداد انها سریعا طراحی و ایجاد شود.

اینگونه نباشد که مثلا در تهران دولت چند فروشگاه در جنوب شهر دایر کند این کار پاسخگوی گران شدن کالاها را نخواهد داد.

این روش باید به نوعی قانونمند و در جامعه نهادینه شود تا هر فردی که مثلا ده میلیون تومان پول در اختیار دارد فورا یک مغازه دایر کند و شروع کند به فعالیت در جامعه دایر کردن فروشگاه های بزرگ می بایست در تحت عنوان اقتصاد اسلامی نو عی بازو به حساب بیاید.

زیرا غیر از این روش در جامعه اقتصاد ازاد نمی توان جلو گران فروشان را گرفت.

البته شاید اطاق بازگانی و اتحادیه اصناف با این عمل مخالفت جدی کنند شاید بازاریهای ها هم به خیابانها بیایند واعتراض هم بکنند  ولی هر عملی عکس العملی را در بر خواهد داشت چاره راه این است دولت با تشکیل جلسه با اتحادیه اصناف و اطاق بازرگانی به انها این مهم را توضیح دهد که اگر کسی یا کسانی از این کار اسیب مالی می بینند بیایند در ان فروشگاه ها مشغول به کار شوند.

دیگر زمان ارائه کالاها به روش گذشته در ایران و اکثر کشورهای دارای استقلال اقتصادی به سر امده است حالا زمان تحول است.

کسانی که این مطب یا طرح را مطالعه می کنند لطفا این نوشته را به دولت انتقال دهند زیرا من در کشوری زندگی میکنم که قادر نیستم به سایت های دولتی  دست بیابم زیرا در اینجا این وب سایتها  بسته شده است.و قابل مشاهد هم نیست.

امیدوارم با ایجاد فروشگاه ها با تعداد بسیار زیاد در شهرها بتوان جلو گران شدن کلا های مورد نیاز مردم گرفته شود.

نتیجه:

حاصل ایجاد فروشگاه ها این می شود که خدمت به مردم شریف ایران از تولید به مصرف و قطع دست گران فروشان و دلالان که مخل هر جامعه می باشند


91/8/1::: 9:36 ع
نظر()